Dnevi dejavnosti
DAN ZDRAVE ŠOLE – OSEBNI – DRUŽINSKI CELODNEVNI JEDILNIK
(20. 5. 2020)
V sredo 20.5.2020 so učenci izvedli dan Zdrave šole malo drugače. Zavihali so rokave in si nadeli kuhinjske predpasnike. Celodnevni jedilnik zase ali za celo družino so vzeli v svoje roke. Njihova naloga za ta dan je bila, da so sestavili in pripravili osebni ali družinski celodnevni jedilnik. Naloga je torej vključevala pripravo zajtrka, kosila, večerje in vmesne malice. Učenci so se večinoma samostojno lotili priprave in izvedbe obrokov, zapisali recepte in jedi tudi fotografirali. Zapis receptov, fotografije in še ostale aktivnosti so strnili v zapis in po lastni kreativnosti oblikovali nalogo z naslovom Celodnevni osebni ali družinski jedilnik.
Namen dneva Zdrave šole je bil, da so učenci samostojno pripravili zdrav celodnevni jedilnik. Ob tem so upoštevali smernice zdrave prehrane in hranilno uravnoteženih obrokov. Skoraj celodnevni aktivnosti kuhanja in pečenja, so dodali še gibanje in bili aktivni v naravi ter raznih športih. Dan so namenili zdravim obrokom in gibanju. Poskrbeli so za dobro počutje in zdravo telo.
Učitelji smo nad izdelki učencev zelo presenečeni, saj so pogumno in brez težav zavihali rokave ter pripravili slastne jedi. Nekateri so povsem samostojno in brez težav pripravili jedilnik sami. Vključili so veliko elementov zdrave prehrane in tudi zapisali, zakaj priporočajo določene jedi in kakšen vpliv imajo na telo ter dobro počutje. Po fotografijah sodeč, bi lahko rekli, da so učenci kuhali z ljubeznijo in veseljem. Zato ni dvoma, da so na ta dan jedli zelo zdrave in okusne jedi skuhane z ljubeznijo. Kot pravi rek: »Ljubezen gre skozi želodec.«, je držalo tudi na OŠ Janka Padežnika na dan Zdrave šole.
Fotogalerija:
Vodja Zdrave šole
Lana Matjašič
Cvet – motiv iz narave
(11. 5. 2020)
V ponedeljek, 11. 5. 2020, smo izvedli s šestošolci 2. naravoslovni dan, tokrat prvič na daljavo.
Tema so bili izdelki – modeli cvetov, povezani z motivi iz narave, cvetjem, ki nas v tem mesecu še posebej razveseljuje in navdušuje s svojo barvitostjo in pestrostjo. Raznolikost cvetov so učenci pričarali tokrat le iz papirja.
Izdelovanje suhega cvetja je bilo znano v 1. polovici 18. stoletja v Angliji, od koder se je veščina razširila po Evropi in v 1. polovici 19. stoletja dosegla tudi naše kraje. Sprva je bila dejavnost znana le med mestnim prebivalstvom, od srede 19. stoletja pa tudi med kmečkim prebivalstvom na Slovenskem.
Svoj razcvet so papirnate rože doživele med 1. in 2. svetovno vojno, njihovo izdelovanje pa je bilo v kmečkem okolju do 2. svetovne vojne tudi domača obrt. Znanje izdelovanja papirnatih rož je bilo razširjeno po vsem slovenskem ozemlju, najdlje pa se je ohranilo v severovzhodnih predelih Slovenije. Na to kažejo številni ohranjeni primerki papirnatih rož, ki jih v svojih zbirkah hranijo slovenski muzeji.
vir: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MK/DEDISCINA/NESNOVNA/RNSD_SI/Rzd-02_00009.pdf
Izdelovanje papirnatih rož je v Sloveniji uvrščeno v nesnovno kulturno dediščino.
Učenci so samostojno izbrali model cveta, materiale in postopek za izdelavo. Poiskati so morali tudi ime rastline, ki so ga ujeli v papirno obliko.
Stanka Smojver, učiteljica naravoslovja
Pred vami je galerija fotografij, uživajte v njih:
Spoštovani starši in skrbniki, dragi učenci.
Zaključili smo četrti teden šolanja na daljavo. Z veseljem ugotavljamo, da smo in ste bogatejši za nekatera znanja, ki so bila do sedaj potisnjena na stran. Prav je, da v tej nepredvideni situaciji na področju učenja ugotovimo, katera so naša šibka znanja in kako jih bomo v bodoče okrepili ter še pogumneje stopali po poti usvajanja novih spretnosti in veščin.
Teden smo zaključili z dnevom dejavnosti na temo velikonočnega praznika. Voščilu se pridružujejo utrinki, ki so nastali v vaših domovih. Izražajo veselje ob ustvarjalnosti in kreativnosti vaših otrok.
Takšni naj bodo tudi prazniki. Veseli, sproščeni in prijazni v krogu družine in tistih, ki jih imate radi.
Vsega dobrega vam želim.
Ravnateljica
Mag. Sonja Filipič
Fotogalerija: