- Arnesove spletne učilnice (KLIKNI)
- (02) 421 32 50
- o-jp.mb@guest.arnes.si
Ime in priimek | Naziv | Telefon | E-pošta |
---|---|---|---|
Ksenija Popošek | pedagoginja | 02 421 32 63 | ksenija.poposek@guest.arnes.si |
Andreja Simić | prof. defekt. | 02 421 32 50 | andreja.simic@padeznik-mojasola.si |
Mojca Rojc | prof. soc. in japon. | 02 421 32 50 | mojca.rojc@padeznik-mojasola.si |
Lana Matjašič Filipič | prof. ped. in geo. | 02 421 32 50 | lana.matjasic-filipic@padeznik-mojasola.si |
Darko Kožič
Nives Španinger Maja Vran |
pomoč učencem tujcem |
02 421 32 50 |
darko.kozic@guest.arnes.si
|
Aleksandra Kunstelj | prof. slo, mag. prof. inkluzivne
pedagogike |
02 421 32 50 | aleksandra.kunstelj@padeznik-mojasola.si |
Nadarjeni učenci so po Zakonu o osnovni šoli (11. člen) učenci s posebnimi potrebami. Šola jim prilagodi metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dodatni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči. Da bi v času osnovnega šolanja prepoznali vse, ki so nadarjeni, in jim ponudili možnosti za čim boljši in čim bolj raznolik razvoj njihovih sposobnosti, je potrebno čim zgodnejše sistematično odkrivanje in delo z nadarjenimi.
OPREDELITEV NADARJENOSTI
Nadarjeni ali talentirani tisti otroci in mladostniki, ki so bodisi na predšolski stopnji, v osnovni ali srednji šoli pokazali visoke dosežke ali potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju in ki poleg rednega šolskega programa potrebujejo posebej prilagojene programe in aktivnosti.
ZNAČILNOSTI NADARJENIH OTROK
Nadarjeni učenci imajo nekatere osebnostne lastnosti, ki jih ne najdemo pri drugih učencih ali pa so pri nadarjenih bolj izrazite. Nanašajo se na različna področja:
VRSTE NADARJENOSTI
NADARJENOST ali TALENTIRANOST?
SPLOŠNA NADARJENOST omogoča doseganje izjemnih dosežkov na več področjih hkrati = nadarjenost. SPECIFIČNA NADARJENOST pa omogoča doseganje izjemnih dosežkov na posameznih področjih = talentiranost.
ODKRIVANJE NADARJENIH
Odkrivanje nadarjenih učencev poteka v več fazah:
1. Evidentiranje učencev poteka v prvem triletju OŠ ter tudi kasneje, če so bili učenci prej morda spregledani. Evidentirani so učenci, , ki izpolnjujejo vsaj eno od meril, brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih pripomočkov:
Po seznanitvi in pridobitvi mnenja staršev se evidentirane učence vključi v proces identifikacije.
2. Identifikacija nadarjenih učencev poteka v začetku druge triade (4. razred) oz. v višjih razredih (glede na čas evidentiranja) in zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev. Vključuje merila:
Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od kriterijev dosegli rezultat, ki sodi med 10 odstotkov najboljših. Ugotovitev, da je učenec nadarjen, se sprejme na sestanku razrednega učiteljskega zbora.
3. Seznanitev in mnenje staršev je zadnja stopnička v procesu odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega in pridobi tudi njihovo mnenje o otroku.
Postopek odkrivanja nadarjenih učencev ni enak v vseh treh obdobjih devetletne OŠ. V prvi triadi se izvedeta samo prva in tretja stopnja postopka. V drugi triadi (ali po potrebi v tretji) pa se izvede tudi druga stopnja postopka – identifikacija, ter se ponovno seznani starše in pridobi njihovo mnenje o otroku. Za učence, ki so bili zaradi različnih vzrokov pri postopku odkrivanja izpuščeni oziroma spregledani, se postopek izvede v celoti v drugi ali tretji triadi.
DELO Z NADARJENIMI UČENCI
V prvi triadi poteka delo z nadarjenimi učenci predvsem v okviru matičnega razreda v oblikah notranje diferenciacije pouka, priporočljivo je le občasno krajše ločevanje nadarjenih učencev iz razreda (npr. pri samostojnem učenju, dodatnem pouku, raznih interesnih dejavnostih). Kasneje se delo razširi tudi na nekatere druge oblike, ki se večinoma organizirajo v okviru fleksibilne in delne zunanje diferenciacije, v okviru dni dejavnosti, pri izvajanju interesnih dejavnosti, dodatnem pouku, pri pripravi na tekmovanja, v okviru izbirnih predmetov.
1. TRIADA
2. TRIADA
3. TRIADA
INDIVIDUALIZIRANI PROGRAM ZA NADARJENE
Za nadarjene učence se pripravi individualizirani program dela, pri načrtovanju katerega aktivno sodelujejo tudi učenec in njegovi starši ter po potrebi tudi zunanji sodelavci. V programu se opredelijo cilji ter oblike in metode dela z nadarjenim učencem.
SPREMLJANJE IN EVALVACIJA
Poleg pravočasnega odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci je potrebno tudi njihovo kontinuirano spremljanje. Ob koncu šolskega leta se opravi analiza izvajanja programov, evalvacija uresničevanja koncepta ter dopolnjevanje in načrtovanje novih programov dela z nadarjenimi učenci.