RAZPIS – Unesco projekt Skupaj pod dežnikom
UNESCO projekt
Skupaj pod dežnikom
Individualizem, ki predstavlja neodvisnost in samostojnost posameznika, je pomemben del človekovega življenja, vendar je ključno, da znamo živeti skupaj. Na žalost globalizacija ne pomeni nujno višje stopnje sprejemanja drugačnosti, zato je potrebno, da je šola tisti prostor, ki učence pripravlja na globalno državljanstvo. Čeprav so šolska okolja različna, postaja naša družba vedno bolj medkulturna. Z našim projektom želimo poiskati različne oblike in metode, kako vnesti različnost v šolski model. Z naborom različnih dejavnosti, ki bodo nastale na šolah vključenih v projekt, bomo oblikovali platformo idej, ki bo na voljo vsem. Želimo, da razmišljanje učencev (in tudi učiteljev) prestavimo iz polja problema v polje priložnosti in izzivov. Ni pomembno samo, da učenci pridobijo znanja, pomembno je, da razvijejo empatijo do drugih, saj je to predpogoj za delovanje in aktivno državljanstvo.
Cilj projekta Skupaj pod dežnikom je, da učenci pridobijo znanja in spretnosti, ki so potrebni za življenje v medkulturni družbi: spoštovanje kulturne raznolikosti, spodbujanje kulture miru in nenasilja ter spoštovanje človekovih pravic.
Na naši šoli smo pred dvema letoma projekt izvedli tako, da so učenci priseljenci iz vsakega razreda sošolcem predstavili svojo domovino, vero, kulturo. Sošolce so naučili tudi nekaj besed v njihovem maternem jeziku. Povedali so, kako so se počutili, ko so prvič prestopili prag naše šole, ter iskreno spregovorili, kako se počutijo. Skupaj s sošolci so naredili načrt, kako bi se lahko na šoli počutili še bolje. Ob tem so nastali plakati. Predstavniki oddelkov so na šolski skupnosti poročali o izvedenih aktivnostih. Povedali so, da je projekt pripomogel k temu, da sedaj svojega sošolca priseljenca veliko bolje poznajo in ga še bolj pozitivno sprejemajo kot do sedaj.
V lanskem šolskem letu pa smo se bolj osredotočili na pestrost glede maternih jezikov na naši šoli.
Število priseljencev in beguncev je po šolah zelo različno, zato bo tudi pristop individualen. Seveda pa prisotnost teh učencev ni pogoj za sodelovanje v projektu, saj je glavni cilj projekta pridobivanje znanj in spretnosti za življenje v medkulturni družbi in spodbujanje kulture miru in nenasilja.
Prijave za projekt bomo sprejemali do 30. septembra 2019. Trajanje in vključenost učencev v projekt je odvisna od sodelujoče šole. Naš predlog je, da sodelujejo vsi učenci, lahko pa se šola odloči samo za posamezno triado ali posamezen razred. Aktivnosti se naj izvedejo v mesecu oktobru in novembru, ter se zaključijo do 18. decembra – na svetovni dan migrantov. Evalvacijsko poročilo je treba poslati do 23. 12. 2019.
Priloge:
Obrazec za evalvacijsko poročilo